Juhani Ojalehto
Päivämies
SRK helpottaa someviestintänsä seuraamista puristamalla lukuisat tilinsä kolmeksi kanavistoksi. Uuden kanaviston nimi on SRKnyt. Entisistä jatkavat Päivämies ja Kapsäkkijutut.
SRK:n läsnäolo somessa on nyt kolmen kanaviston harteilla: SRKnyt erikoistuu ulkoiseen viestintään, Päivämies viestii etupäässä kristillisyyden sisälle ja Kapsäkkijuttujen näkökulmana ovat nuoret.
Kahden kristillisyydessä tunnetun brändin, Suviseurojen ja Kesäseuraradion, sometilit jäävät historiaan. Viestintä radiosta ja kristillisyyden suurimmasta kesätapahtumasta ei lakkaa, vaan nämä sesonkiperustaiset tilit kytkeytyvät osaksi ympärivuotista lähetysviestintää. Vain Suviseurojen oma Twitter-tili jatkaa ensi kesän.
SRK luopuu myös julkaisujen omista tileistä ja lakkaa päivittämästä YouTubessa olevia Kapsäkkijuttuja ja Lasten polkua. Näiden sisällöt ilmestyvät jatkossa SRKnyt-kanavan soittolistoihin.
Muutos parantaa käytettävyyttä
Uudistus pyrkii helpottamaan keskusjärjestön viestin löydettävyyttä ja tavoittavuutta sekä vapauttamaan resursseja. Samalla osaksi vapaaehtoisvoimin tehtävä sometus kevenee.
Tähän asti SRK:n hallinnoimilla, kahdeksalla eri nimellä tunnetulla sosiaalisen median brändillä on ollut tilejä yhteensä 16. Näistä tilkuista tiivistyy kolme kanavistoa, joilla on yhteensä seitsemän tiliä.
SRKnyt vaikuttaa nimellään Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä ja YouTubessa. Päivämies on läsnä Facebookissa ja Instagramissa. Kapsäkkijutut löytyy Instagramista.
Blogit
Toimitus suosittelee
Viikon kysymys